Sylwia Braszczyńska

kontakt@rockyoga.pl

+48 608 870 504 

© 2022 ROCK YOGA

INSTAGRAM

FACEBOOK

YOUTUBE

NEWSLETTER
ZAPISZ SIĘ
ZAPISZ SIĘ
ZAPISANO!
PROSZĘ PODAĆ POPRAWNY ADRES EMAIL!

yoga, joga, yoga Gdańsk, joga Gdańsk, yoga trójmiasto, joga trójmiasto, zajęcia jogi, zajęcia yogi, rolowanie, zajęcia rolowania, rozciąganie, zajęcia, ćwiczenia, Gdańsk, Sopot, gdynia, trójmiasto, trener, trenerka, instruktorka, instruktor, jogi, joga, yogi, yoga

Prosta pozycja przygotowująca do trudniejszych wygięć. Często wplatana w praktykę poprzedzającą bardziej zaawansowane asany np. Salamba Sarvangasanę (świecę) lub Urdhva Dhanurasanę (mostek).

 

Przygotowanie

Jest też świetną opcją jako pojedyncza asana, w której sami możemy regulować zakres ruchu i określić czy chcemy rozluźnić napięcie w kręgosłupie i otworzyć klatkę piersiową czy przenieść pracę na nogi i miednicę. Przed jej wykonaniem warto przeprowadzić rozgrzewkę np. powitanie słońca z zatrzymaniem w psie z głową do góry, pozycją świerszcza lub dodać lekkie wygięcia. Pamiętajcie, że cały czas wykonując wygięcia staramy się trzymać 3 zasad.

 

Wprowadzenie do pozycji

Połóż się na plecach postaw stopy na ziemi i ugnij nogi w kolanach. Ręce ułóż wzdłuż ciała. Podnieś prawy bark do góry i wykonaj ruch "wciągający ramię pod spód", tak jakbyśmy chcieli położyć się na ramionach, a nie na plecach. Napinając tyły nóg i pośladki unosimy biodra i plecy w górę.

 

Dwi Pada Pitham

będąc już w pozycji staramy się, aby ruch nóg był taki jakbyśmy chcieli wciskać mocno stopy w ziemię i wysunąć matę spod siebie starając się przenosić ciężar ciała w stronę twarzy. Rękami ciągniemy w stronę pięt.

  

 

Warianty

Jeżeli będziemy już swobodnie się czuć w wersji podstawowej tej pozycji możemy przejść do bardziej wymagających wariantów. W pierwszym z nich splatamy ręce pod plecami i tak jak na początku robimy wygięcie dodając prowadzenie splecionych rąk w stronę pięt. Powinniśmy w tym wariancie intensywniej odciągać ramiona od uszu i pogłębiać zakres ruchu.

 

W kolejnym wariancie już leząc na plecach przyciągamy pięty jak najbliżej pośladków. Chwytamy rękami za kostki i unosimy ciało. Zakres ruchu może nie być tak duży jak w poprzednich wariantach, ale odczucia w cele są dużo większe!

Korzyści

Otwarcie klatki piersiowej, wzmocnienie tyłów nóg, wzmocnienie dolnego kręgosłupa.

Dwi Pada Pitham

26 maja 2022
zajęcia jogi w Gdańsku

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY