Sylwia Braszczyńska

kontakt@rockyoga.pl

+48 608 870 504 

© 2022 ROCK YOGA

INSTAGRAM

FACEBOOK

YOUTUBE

NEWSLETTER
ZAPISZ SIĘ
ZAPISZ SIĘ
ZAPISANO!
PROSZĘ PODAĆ POPRAWNY ADRES EMAIL!

yoga, joga, yoga Gdańsk, joga Gdańsk, yoga trójmiasto, joga trójmiasto, zajęcia jogi, zajęcia yogi, rolowanie, zajęcia rolowania, rozciąganie, zajęcia, ćwiczenia, Gdańsk, Sopot, gdynia, trójmiasto, trener, trenerka, instruktorka, instruktor, jogi, joga, yogi, yoga

Parsvottanasana

parsva - bok, ut - intensywny, tan - rozciągać 

 

Celem tej asany, jak z resztą mówi jej nazwa jest intensywne rozciągnięcie boków. Jeżeli jednak choć raz w życiu robiliście tę pozycję wiecie, że nie (tylko) boki się rozciągają lecz tyły nóg. Dlatego często robimy Parsvottanasanę używając klocków (kładziemy na nich dłonie), a ja ostatnio nawet zamówiłam klocki dla wyższych osób!

 

Łącząc pracę boków ciała i nóg dochodzimy do tego, że w naszym ciele dzieje się naprawdę bardzo dużo! 

 

Na początku niezwykle istotne jest ustawienie ciała - jedna noga z przodu, druga z tyłu - proste w kolanach (pierwsza trudność). Ustawienie stóp w tę samą stronę dodatkowo sprawia, że rozciąga się  łydka nogi z tyłu (kolejny element). Powoli kierując mostek do przodu  rozciągają się boki ciała oraz noga przednia. Jednak spięcie w dolnych plecach może uniemożliwić wyciągnięcie tułowia (trzecia trudność).

Widzimy już, że chcąc zrobić Parsvottanasanę powinniśmy pracować min. nad tymi trzema częściami ciała. A pozycja nie wygląda na trudną. 

 

 

Wprowadzenie do pozycji

1. Stań w rozkroku i skieruj palce stóp w tę sama stronę - do przodu. Ustaw biodra równo - poszukaj odpowiedniego dla siebie rozstawienia nóg. Pięta z tyłu ma dotykać ziemi.

 

2. Zrób skłon do nogi z przodu starając się utrzymać biodra równo. UŻYJ KLOCKÓW jeżeli Twoje dłonie nie sięgają do podłogi.

 

Wskazówki: Aby utrzymać równowagę pracuj nogami - napnij mięśnie przy zewnętrznej stronie bioder, wciskaj stopy do maty. Skup wzrok na jednym, nieruchomym punkcie.

 

Ze względu na asymetrię pozycji odczujemy tu intensywniejsze rozciąganie nogi przedniej niż w zwykłym skłonie (Uttanasanie) - pamiętajcie o zmianie nóg!

 

Parsvottanasana

06 września 2022
zajęcia jogi w Gdańsku

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY