Sylwia Braszczyńska

kontakt@rockyoga.pl

+48 608 870 504 

© 2022 ROCK YOGA

INSTAGRAM

FACEBOOK

YOUTUBE

NEWSLETTER
ZAPISZ SIĘ
ZAPISZ SIĘ
ZAPISANO!
PROSZĘ PODAĆ POPRAWNY ADRES EMAIL!

yoga, joga, yoga Gdańsk, joga Gdańsk, yoga trójmiasto, joga trójmiasto, zajęcia jogi, zajęcia yogi, rolowanie, zajęcia rolowania, rozciąganie, zajęcia, ćwiczenia, Gdańsk, Sopot, gdynia, trójmiasto, trener, trenerka, instruktorka, instruktor, jogi, joga, yogi, yoga

Spięte łydki, ciężkie nogi jak z ołowiu, ból, ciągnięcie i spięcia... Mięśnie łydek pracują z każdym naszym krokiem - od wstania z łózka. Kiedy dodajemy ciężar w postaci zakupów, toreb, plecaków, kiedy wchodzimy pod górkę i przede wszystkim z niej schodzimy nasze łydki pracują jeszcze mocniej. 

 

Nic więc dziwnego, że większość z nas te właśnie mięśnie ma spięte, a ta część naszego ciała blokuje nas np. w skłonie. I tutaj znów tak jak przy rolowaniu stopy kłaniają się pozycje skłonu w przód. W parsvottasanie spora część osób nie jest w stanie odłożyć pięty tylnej nogi ponieważ łydka jest spięta. I tutaj właśnie pomoże rolowanie!

 

Rolowanie łydki

 

duży roler

Usiądźmy na podłodze. Wkładamy roler pod łydkę, mniej więcej w jej połowie. Noga, która znajduje się na łydce jest wyprostowana i rozluźniona. Druga noga jest ugięta i opiera się na podłodze. Unosząc się na rękach dociskamy nogę na wałek i rolujemy w stronę kostki i w stronę kolana. Pamiętajmy, aby rolować się dokładnie i powoli. Rolowana część ciała powinna być rozluźniona. Rolujemy łydkę przez jej środek mniej więcej 3 - 4 razy. Kiedy napotkamy miejsce bólu zatrzymujemy się chwilę i staramy się rozluźnić, sprawić, aby ból choć trochę zniknął. 

Jeżeli rolowanie nogi pojedynczo jest dla nas za lekkie, możemy położyć jedną nogę na drugiej. Dzięki temu - zwiększymy nacisk nogi na wałek, co oznacza intensywniejszy masaż.

Następnie możemy skierować nogę na wewnętrzną, a potem zewnętrzną część łydki. Pamiętając o tym, aby zatrzymać się i rozluźniać kiedy napotkamy punkt bólu. 

 

 

Mały roler

Jeżeli rolujemy się regularnie, a nasza noga nieco się rozluźni możemy spróbować  masażu mniejszym wałkiem. Wałek możemy położyć na kostce do jogi  - rolowanie będzie intensywniejsze lub na podłodze. Cały czas pamiętamy o dokładnym powolnym masażu na rozluźnionej nodze.

 

 

Piłeczka

Dla osób, które chcą jeszcze intensywniej masować nogę przyda się piłeczka. Rolowanie piłeczką rozdziela głowy mięśnia brzuchatego łydki. Jet to wskazane zwłaszcza u osób, które mają rozbudowane mięśnie łydek - dużo biegają, skaczą itp. Rolowanie piłeczką również zaczynamy od środka łydki. Przejeżdżamy nogą po piłeczce 3-4 razy, a napotykając punkt bólu rozluźniamy nogę.

 

Regularnie rolownie mięśni łydek pomoże każdemu w zachowaniu zdrowych i lekkich nóg. Pamiętajcie jednak, że z poważnymi problemami i długotrwałym bólem NATYCHMIAST udajemy się do fizjoterapeuty. 

 

rolowanie - łydka

14 czerwca 2022
zajęcia jogi w Gdańsku

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY

ZAJĘCIA JOGI

O MNIE

BLOG

KONTAKT

WARSZTATY